Jag älskar mitt nya jobb!



De som känner mig vet att jag är en riktigt liten arbetsmyra. Jag jobbar, sliter och kan i princip aldrig lämna något halvdant. (Till skillnad från hemma där jag har 100 olika projekt som aldrig blir klara).
På jobbet vill jag ha ordning och reda och jag vill nästan alltid vara bäst. ;)
Jag har som en egen liten tävling med mig själv där jag försöker alltid  förbättra mig och blir mer tidseffektiv. =)

Jag jobbar just nu som sommarvikarie på ett älderboende i Vaggeryd och jag stormtrivs!
Kontakten och medkänslan som man får med dessa människor är helt slående! Jag tycker om jobbet jättemycket och tycker att jobba som det jag gör nu är ett värdigt och beundrasvärt arbete.
På detta jobb händer det alltid något nytt. Man busar med det äldre, bli kittlad och idag sprätte man upp tandkräm i ögonen! :)

Idag firade vi en av de boende som fyller år och det firade vi med tårta från jonsson! De ni!
(Varför jag betonar jonsson är för att jag jobbar sedan 3 (?) år tillbaka hos konkurrenten Ritz i Vaggeryd).


Jag ville bara säga att jag älskar mitt jobb och har en kanondag! :)



Te quiero / Therése


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Theréses egen hörna!

Den som är stark kan le åt sin svaghet!

RSS 2.0