Ironi

I veckan så hade jag namnsdag för namnet Therése och jag och min sambo brukar inte göra en jättestor grej av namnsdagar men ibland kanske man får en trisslott eller något liknande. Så i veckan, kommer jag hem och Simon, min sambo utbrister grattis på namnsdagen och berättar på grund av kortstrul under dagen så kunde han inte köpa någon trisslott till mig, "men!" Utbrister han! Så kom han på ett annat sätt att göra Therése lycklig, göra en megasallad som tillbehör till kvällens middag. Vi har diskuterar hemma att för mig känns tallriken "tom" utan grönsaker medans för Simon så har inte grönsaker en lika stor självklar plats på tallriken. 
Så idag tänkte jag att jag skulle överraska min sambo eftersom imorgon har vi bott ihop i ett år, och hur gör jag då? Jo, jag vet att om man ska försöka skämma bort min sambo så är det sötsaker eller hamburgare som gäller. Så, in på ett kondis för köpa tapas-bakelser och inser ironin i veckans olika inköp för att göra den andre lycklig. ;) 
Men vad är det de säger? Smaken är som baken 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Theréses egen hörna!

Den som är stark kan le åt sin svaghet!

RSS 2.0